Date tehnice

Rezistența la rulare și tracțiune

Rezistența la tracțiune este forța necesara rotii, pentru a se pune in mișcare. Rezistența la rulare este capacitatea necesara pentru a se menține în mișcare. Aceste rezistențe depind de mărimea roții, de tipul de bandaj, temperatură, precum și de suprafața pardoselii.

Capacitatea de încărcare

Masa vehicul + Masa încărcătura = Capacitatea maxima de încărcare

In cazul in care suprafața pardoselii este denivelata (pavaj inegal, etc) calculul sarcinii unui vehicul cu patru roti se face împărțind capacitatea maxima de încărcare la trei deoarece sarcina este preluata doar de trei roti, astfel se evita supraîncărcarea.

Coeficientul de sarcina se refera la viteza maxima de 6 km/h pe o suprafața curate si neteda la o temperatura de aproximativ 20°C.

Sarcina de impact

Este cauzata de conducerea pe un teren denivelat, treceri la nivel cu cale ferata, praguri, etc. Rotile si rolele pot primi lovituri care depășesc coeficientul de sarcina si se poate ajunge la deteriorarea anvelopelor sau chiar la distrugerea acestora.

Pentru aceste suprafețe denivelate se recomanda folosirea roților cu anvelopa din cauciuc cu diametru mare.

Suprafața de rulare

Este un criteriu important in alegerea materialului roti, pentru suprafețe sensibile (gresie, etc) se recomanda folosirea roților cu strat elastic, de exemplu, poliuretan sau vulkolan, cauciuc solid sau elastic. Mai trebuie ținut cont si de faptul ca rotile cu bandaj din cauciuc solid lasă urme negre pe podea. Acest lucru poate fi evitat folosind rotile cu bandaj special de culoare albastru sau gri. Pentru suprafețe solide pot fi folosite roti cu rezistenta redusa la rulare cum ar fi roti din fonta, otel si poliamida, dar cu o capacitate de încărcare mai mare si rulare lina.

Rezistenta la agenți chimici

datetehnice